Maar resoluut kiezen voor elektrisch rijden blijkt nog al te vaak een onhaalbare kaart, want lang niet iedereen heeft zomaar een laadpaal in de buurt. Bovendien is de actieradius van elektrische auto’s vandaag nog eerder beperkt. Gelukkig ligt de gulden middenweg wagenwijd open! Vanaf 2020 rust Suzuki zijn auto’s namelijk uit met Mild Hybrid-technologie.
Van zo’n wisselwerking is er geen sprake met Mild Hybrid. Een verbrandingsmotor drijft je wagen voortdurend aan, maar hoeft dankzij een bijkomende elektrische motor minder hard te werken dan de klassieke verbrandingsmotor. Kortom, je auto stoot minder CO2 uit, omdat hij de hele rit lang een elektrisch duwtje in de rug krijgt. Onder meer hierom maken we bij Suzuki onze wagens altijd zo licht mogelijk. Hoe lager het gewicht van je wagen, hoe minder schadelijke stoffen hij uitstoot én hoe minder hij verbruikt.
Wat is Mild Hybrid?
Met Mild Hybrid rijd je niet volledig hybride, maar verbruik je toch veel minder brandstof dan met een gewone verbrandingsmotor. De technologie lijkt sterk op full hybrid, maar zit toch iets anders in elkaar. Met een full hybrid-motor wisselt je auto tijdens het rijden namelijk continu af tussen een verbrandingsmotor en een elektrisch exemplaar. De verbrandingsmotor stuwt een generator aan, die vervolgens de accu oplaadt waaruit de elektrische motor zijn energie haalt.Van zo’n wisselwerking is er geen sprake met Mild Hybrid. Een verbrandingsmotor drijft je wagen voortdurend aan, maar hoeft dankzij een bijkomende elektrische motor minder hard te werken dan de klassieke verbrandingsmotor. Kortom, je auto stoot minder CO2 uit, omdat hij de hele rit lang een elektrisch duwtje in de rug krijgt. Onder meer hierom maken we bij Suzuki onze wagens altijd zo licht mogelijk. Hoe lager het gewicht van je wagen, hoe minder schadelijke stoffen hij uitstoot én hoe minder hij verbruikt.