Volvo Cars opent de orderboeken voor de nieuwe, volledig elektrische C40 Recharge

Volvo Cars heeft officieel de orderboeken geopend voor de C40 Recharge, het nieuwste, 100% elektrische model van het bedrijf. Als symbool van de onlangs aangekondigde nieuwe commerciële strategie is de C40 Recharge vanaf deze week online verkrijgbaar via volvocars.com in een aantal Europese markten*. Klanten kunnen bestellen vanuit het comfort van hun eigen huis of online bij hun dealer.

In lijn met zijn intentie om het modelaanbod minder complex te maken en prioriteit te geven aan aantrekkelijke voorgeselecteerde varianten, heeft Volvo Cars zijn assortiment van de C40 Recharge ingrijpend vereenvoudigd.

Klanten die een nieuwe C40 Recharge kopen, krijgen een handig onderhoudspakket met onder andere onderhoud, garantie, pechverhelping, maar ook verzekering en opties voor thuisladen.

Voor ons is de C40 Recharge de toekomst van Volvo”, zegt Lex Kerssemakers, Global Head of Commercial Operations bij Volvo Cars. “Dat komt omdat onze Volvo C40 Recharge veel meer is dan zomaar een nieuwe wagen. Het is ons allereerste volledig elektrische model. Bovendien is er aanzienlijke vooruitgang geboekt dankzij ons project om over te stappen op online verkoop ten behoeve van het comfort van de klant. Kortom, dit is een echt keerpunt voor het merk.

De C40 Recharge is de meest recente uiting van het engagement van Volvo Cars voor een ‘emissievrije’ toekomst. Het bedrijf zal in de komende jaren verschillende andere elektrische modellen op de markt brengen en wil dat tegen 2025 wereldwijd 50% van alle verkochte Volvo’s volledig elektrisch is. Vanaf 2030 zouden dan alle verkochte wagens volledig elektrisch moeten zijn.

De C40 Recharge biedt alle voordelen van een SUV, maar met een lager, gestroomlijnder design. De C40 Recharge heeft een opvallende achterbouw die perfect aansluit op de verlaagde daklijn. De vernieuwde voorbouw geeft de elektrische Volvo-modellen een nieuw gezicht met o.a. koplampen met geavanceerde pixeltechnologie.

Het interieur van de C40 Recharge is leverbaar in diverse kleuren en decoratieve opties die uniek zijn voor het model en biedt de hoge rijpositie die de liefhebbers van het merk waarderen. Het is ook de eerste Volvo die geheel ledervrij is.

Net als de XC40 Recharge is de C40 Recharge uitgerust met een van de beste infotainmentsystemen op de markt, dat samen met Google werd ontwikkeld op basis van het Android-besturingssysteem. Zo beschikt de klant over geïntegreerde Google-apps en -diensten, zoals Google Maps, Google Assistant en de Google Play Store.

Superieure connectiviteit is mogelijk dankzij onbeperkte data, en de C40 Recharge wordt op afstand geüpdatet. Op die manier blijft de wagen in de loop van de tijd verbeteren, ook nadat hij de fabriek heeft verlaten.

De aandrijving bestaat uit twee elektrische motoren – één op de voor- en één op de achteras – aangedreven door een 78 kWh-accu die snel kan worden opgeladen tot 80 procent in ongeveer 40 minuten. De geschatte actieradius is ongeveer 420 km en zou op termijn nog moeten verbeteren via software-updates.

De productie van de C40 Recharge start dit najaar in de productievestiging van Volvo Cars in het Belgische Gent, waar ook de XC40 Recharge wordt gebouwd.

Noot van de redactie:

  • De Volvo C40 Recharge kan vanaf nu worden besteld in Nederland en Noorwegen en vanaf donderdag 3 juni in Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Andere markten volgen in de komende weken. De tarieven die op lokaal niveau van toepassing zijn, zijn beschikbaar op volvocars.com.
  • De beschreven kenmerken kunnen optioneel zijn. De specificaties van het voertuig en het precieze klantenaanbod kunnen van land tot land verschillen of (nog) niet in alle markten verkrijgbaar zijn.
  • Laadtijden zijn afhankelijk van factoren zoals buitentemperatuur, huidige accutemperatuur, laadapparatuur, en de toestand van de accu en de wagen.
  • Rijbereik overeenkomstig de realistische WLTP-cyclus onder gecontroleerde omstandigheden voor een nieuwe wagen. Het werkelijke rijbereik kan variëren. De vermelde cijfers zijn gebaseerd op het voorlopige doel. Het uiteindelijke voertuigcertificaat is aangevraagd.
  • Google, Android, Google Play en andere merken zijn handelsmerken van Google LLC.

Gallerij

Sterckx - De Smet article image